• blad nr 6
  • 22-3-2008
  • auteur L. Douma 
  • Redactioneel

 

Oproep ergernissen (deel 2)

Een luchtig verhaal met een vleugje ironie. Een herkenbaar relaas met een humoristische ondertoon. Een menselijk onderwerp met een tikkeltje zelfspot. Zoiets had de redactie van het Onderwijsblad voor ogen met een artikel over ergernissen. En dus plaatste ze in het vorige nummer een oproep met de vraag – desnoods anoniem – te vertellen over die ene collega die altijd alle ramen van het lokaal openzet zodat jij in de kou zit. Of die collega die altijd zaadjes tussen zijn tanden heeft. Waar jij je ogen vervolgens niet van af kunt houden.
De reacties stroomden binnen. Het waren echter niet de reacties waarop de redactie had gehoopt. De toon van de oproep sloeg kennelijk de plank volledig mis. ‘Mijn grootste ergernis? Dat nu zelfs ons vakbondsblad ons oproept negativiteit te spuien! Wat een verkeerde actie’, reageerde een lezer. ‘Ik vind het beneden peil en schandalig’, schreef een ander. ‘Wordt er niet al te veel gemopperd in het onderwijs’, vroeg een derde zich af.
De boodschap is luid en duidelijk. De lezers van het Onderwijsblad stellen een artikel over ergernissen niet op prijs. En dus zal de redactie dat niet schrijven. Het was uiteraard niet de bedoeling ergernis op te wekken.

Dit bericht delen:

© 2024 Onderwijsblad. Alle rechten voorbehouden
Het auteursrecht op de artikelen in dit archief berust bij het Onderwijsblad, columnisten of freelance-medewerkers. Het citeren van delen van artikelen is toegestaan, mits met bronvermelding. Volledige overname, herplaatsing of opname in andere publicaties is slechts toegestaan na overleg met de hoofdredacteur via onderwijsblad@aob.nl Indien het gaat om artikelen van freelancers zal hiervoor een bedrag in rekening worden gebracht.