• blad nr 16
  • 23-9-2006
  • auteur . Overige 
  • Het moment

 

Consequent

Het gebeurde in de derde klas van de pabo. Het leren ging goed en de stages verliepen prima. Toch vond ik dat ik snel mopperde op de kinderen. Met mijn stagebegeleider sprak ik af dat ik consequenter zou optreden. Ik liep stage in groep 5 en die dag mocht ik de hele ochtend lesgeven. Ik had de lessen goed voorbereid en was van plan me goed aan de afspraak te houden. Een jongen, dat wist ik, zou me gaan uitdagen. Daar moest ik goed op letten. De les begon en ja hoor, hij begon te klieren. Zonder hem een waarschuwing te geven, zette ik F. meteen apart. We hadden een groot scherm als afscheiding en daar zette ik hem achter.
De les verliep verder goed en de tijd daarna ook. Geen gemopper en de kinderen waren erg rustig. Totdat een kind vlak voor de pauze vroeg wanneer F. er weer bij mocht komen. Ik schrok want ik was hem helemaal vergeten. F. was heel rustig en bijna verdrietig. Ik heb hem er gauw weer bij gehaald en merkte dat hij me nu wel serieus nam. Nog steeds probeer ik heel consequent te blijven. Alleen, als ik nu een kind apart zet, doe ik het zo dat ik hem/haar nog wel kan zien.

Esmiralda Meeusen, Hoogeveen

Dit bericht delen:

© 2024 Onderwijsblad. Alle rechten voorbehouden
Het auteursrecht op de artikelen in dit archief berust bij het Onderwijsblad, columnisten of freelance-medewerkers. Het citeren van delen van artikelen is toegestaan, mits met bronvermelding. Volledige overname, herplaatsing of opname in andere publicaties is slechts toegestaan na overleg met de hoofdredacteur via onderwijsblad@aob.nl Indien het gaat om artikelen van freelancers zal hiervoor een bedrag in rekening worden gebracht.