• blad nr 4
  • 18-2-2006
  • auteur . Overige 
  • Redactioneel

 

Onderwijs aan het woord

Alle (toekomstige) leraren en ondersteuners in het primair en voortgezet onderwijs en de bve kunnen hun zegje doen over hun vak. De grootschalige enquête Onderwijs aan het woord, die tot en met 14 maart via internet ingevuld kan worden, geeft die mogelijkheid.

Leerkrachten, klassen- en onderwijsassistenten, instructeurs, studenten. Hoog tijd dat de 300 duizend ervaringsdeskundigen nou zelf eens aan het woord komen over hun vak, vinden de organiserende partijen. Dat zijn de Stichting Beroepskwaliteit Leraren en ander onderwijspersoneel (SBL) en de daarin deelnemende organisaties, waaronder de AOb.
De vragen gaan onder meer over werkomstandigheden, waardering en gewenste veranderingen. De reacties moeten leiden tot een onderwijsagenda voor minister Maria van der Hoeven, die eerder had aangegeven dat leraren meer aan de discussie zouden moeten kunnen deelnemen. Bij de besteding van de extra miljoenen uit het Paasakkoord, een jaar geleden, waren leraren tot ongenoegen van het veld niet gehoord.
Deelnemers aan de enquête maken ook nog kans op een gesprek met de minister, tijdens de carrièrebeurs Leraar en Loopbaan die de AOb op 10 en 11 maart in het Rotterdamse congrescentrum de Doelen houdt. Drie deelnemers, eentje voor po, vo en bve, kunnen de minister dan zelf hun wensen doorgeven. In april volgen er debatten naar aanleiding van de uitkomsten van het onderzoek. Wanneer en waar wordt nog bekend gemaakt. De enquête is on line in te vullen op www.onderwijsaanhetwoord.nl

Dit bericht delen:

© 2024 Onderwijsblad. Alle rechten voorbehouden
Het auteursrecht op de artikelen in dit archief berust bij het Onderwijsblad, columnisten of freelance-medewerkers. Het citeren van delen van artikelen is toegestaan, mits met bronvermelding. Volledige overname, herplaatsing of opname in andere publicaties is slechts toegestaan na overleg met de hoofdredacteur via onderwijsblad@aob.nl Indien het gaat om artikelen van freelancers zal hiervoor een bedrag in rekening worden gebracht.