• blad nr 14
  • 23-8-2003
  • auteur R. Voorwinden 
  • Redactioneel

Nieuw Informatie en Advies Centrum voor alle vragen 

AOb beter bereikbaar via 0900 463 62 62

Mijn directeur wil me in het risicodragende deel van de formatie plaatsen, mag dat zomaar? Hoe kan ik lid worden? Waar kan ik scholing krijgen voor de leden van mijn medezeggenschapsraad? Heeft u informatie voor beginners in het onderwijs?
Met deze vragen en duizend andere kunnen AOb-leden voortaan terecht op één centraal telefoonnummer: 0900 463 62 62 of 0900 info AOb, wanneer u lettertoetsen gebruikt. Daarnaast zijn de openingstijden verruimd: met al uw juridische en andere vragen kunt u bij de bond terecht van 8.30 uur tot 17.00 uur.
"Zo verbeteren we de bereikbaarheid van de AOb", verklaart Eugenie Keizer, coördinator van het nieuwe Informatie en Advies Centrum (IAC). "Leden kunnen niet meer gaan zwerven binnen de organisatie, er is nu één ingang. En dat geldt niet alleen voor de telefoontjes, ook alle e-mails aan de bond komen bij de nieuwe afdeling binnen."
Wie het nieuwe telefoonnummer belt, krijgt eerst een keuzemenu te horen, waarna hij een van de deskundige medewerkers aan de lijn krijgt. Vrijwel alle oude telefoonnummers vervallen. Leden die deze nummers bellen, wordt verzocht het nieuwe nummer te bellen. Een vraag of verzoek kan ook via het centrale e-mailadres worden gestuurd: info@aob.nl. Iemand die op zoek is naar algemene informatie over de AOb, kan ook terecht op de website www.aob.nl.
Dagelijks staan er bij het Informatie en Advies Centrum tien deskundige medewerkers klaar om alle vragen en verzoeken te verwerken. Dat een deel van deze medewerkers op een van de rayonkantoren in het land zit, merkt de beller niet.
De medewerkers beantwoorden zoveel mogelijk direct de vragen die per telefoon of e-mail binnenkomen. Specialistische vragen en zeer ingewikkelde zaken worden overgedragen aan bestaande afdelingen binnen de organisatie.

Goedkoper

De kosten van het bellen naar 0900 463 62 62 zijn voorlopig vastgesteld op slechts vijf eurocent per minuut. Dat in tegenstelling tot de tien eurocent per minuut die in het Onderwijsblad

van voor de vakantie vermeld stond. Ieder telefoontje van buiten de regio Utrecht is dus goedkoper geworden.

Telefooncentrale

Het kan voorkomen dat u na het intoetsen van 0900 463 62 62 een optie kiest, maar dat het bandje het keuzemenu 1, 2 of 3 blijft herhalen. Dat heeft te maken met de telefooncentrale waarvan u gebruik maakt en die dan een extra handeling verlangt. U belt 0900 463 62 62, luistert de tekst af, toetst dan een 9 en daarna pas uw keuze 1, 2 of 3 in.

© 2024 Onderwijsblad. Alle rechten voorbehouden
Het auteursrecht op de artikelen in dit archief berust bij het Onderwijsblad, columnisten of freelance-medewerkers. Het citeren van delen van artikelen is toegestaan, mits met bronvermelding. Volledige overname, herplaatsing of opname in andere publicaties is slechts toegestaan na overleg met de hoofdredacteur via onderwijsblad@aob.nl Indien het gaat om artikelen van freelancers zal hiervoor een bedrag in rekening worden gebracht.