• blad nr 10
  • 17-5-2003
  • auteur R. Voorwinden 
  • Redactioneel

 

Basisvorming

Scholen moeten meer beleidsruimte krijgen bij de nieuwe inrichting van de basisvorming. Dat is de voorlopige conclusie van de taakgroep Vernieuwing basisvorming, na raadpleging van honderdtwintig scholen.
De taakgroep is opgericht om de problemen in de basisvorming, zoals de overladenheid en versnippering van het programma, op te lossen. ‘Het blijkt dat de scholen zelf ruimte willen om niveaus aan te brengen en accenten te leggen’, aldus de taakgroep. ‘Zowel de schoolleiders als de docenten ondersteunen een onderwijsbeleid waarbij de scholen nauw betrokken zijn en meer beleidsruimte krijgen.’ Het eindrapport van de taakgroep wordt zomer volgend jaar verwacht.

Dit bericht delen:

© 2024 Onderwijsblad. Alle rechten voorbehouden
Het auteursrecht op de artikelen in dit archief berust bij het Onderwijsblad, columnisten of freelance-medewerkers. Het citeren van delen van artikelen is toegestaan, mits met bronvermelding. Volledige overname, herplaatsing of opname in andere publicaties is slechts toegestaan na overleg met de hoofdredacteur via onderwijsblad@aob.nl Indien het gaat om artikelen van freelancers zal hiervoor een bedrag in rekening worden gebracht.