• blad nr 17
  • 9-10-1999
  • auteur O. Bosma 
  • Redactioneel

 

FNV-producten

Onlangs verscheen het jaarlijkse onderzoek naar opvattingen onder FNV-leden, het ledenpanel. De belangstelling van AOb-leden voor de meeste producten en diensten die de FNV aanbiedt is lager dan bij alle andere bonden. De boekjes met voordeelcoupons en vakantiekortingen noemt veertig procent van de AOb-leden een bij de FNV passend aanbod, zošn dertig procent minder dan het gemiddelde. Ook voordelige hypotheken, de Countdownpas, het wijnpakket en hulp bij belastingformulieren worden weinig op prijs gesteld. Het verstrekken van rechtsbijstand ligt goed in de markt bij AObšers (97 procent).
AOb-leden zijn meer dan andere FNVšers op de hoogte van campagnes tegen kinderarbeid. Ze hechten meer belang aan steun van de FNV in ontwikkelingslanden: 42 procent van de AOb-leden vindt dit zeer belangrijk tegen gemiddeld 29 procent.
Uit het ledenonderzoek komt naar voren dat van de vijf grootste bonden de AOb-leden zich het meest betrokken voelen bij de eigen bond in plaats van bij de FNV (75 procent). Bij Bondgenoten, de grootste bond, is dit maar vijftien procent, bij Abvakabo 65 procent.

Dit bericht delen:

© 2024 Onderwijsblad. Alle rechten voorbehouden
Het auteursrecht op de artikelen in dit archief berust bij het Onderwijsblad, columnisten of freelance-medewerkers. Het citeren van delen van artikelen is toegestaan, mits met bronvermelding. Volledige overname, herplaatsing of opname in andere publicaties is slechts toegestaan na overleg met de hoofdredacteur via onderwijsblad@aob.nl Indien het gaat om artikelen van freelancers zal hiervoor een bedrag in rekening worden gebracht.