- blad nr 1
- 1-1-2023
- auteur . Overige
- Redactioneel
Wetenschapscollege
In het onderwijs gaat het vaak niet over werkplezier, maar over werkdruk als een structureel en groot probleem. Structureel hoge werkdruk leidt tot onmacht, onzekerheid, stress en nog fundamenteler: uiteindelijk niet meer in verbinding zijn en afhaken, terugtrekken of uitvallen. Vanuit onderzoeks- en praktijkvoorbeelden bespreken we wat kan bijdragen aan meer werkplezier in onderwijs. Wat vraagt dit van samenwerking in teams en van leiderschap, maar ook, hoe richt je je arbeidsorganisatie hierop in?
Mieke Koeslag-Kreunen is lector Werken in Onderwijs bij Hogeschool Utrecht. Mieke heeft expertise in leiderschap, werken en leren in teams, en curriculumontwikkeling. Met haar onderzoek wil ze bijdragen aan versterking van het beroep, zodat werken in onderwijs aantrekkelijker wordt en onderwijsprofessionals weer volop plezier krijgen in hun werk.
18 januari. 19.30–21.30 uur Online. Meld je aan via aob.nl > agenda