- blad nr 9
- 9-5-2015
- auteur K. Hagen
- Redactioneel
35 duizend voor raad van toezicht
De gemeenteraad drong er begin april op aan om de vergoeding te verlagen. Pieter Vermeulen, lid van de raad van toezicht, zegt: “De vergoeding is conform de richtlijnen van de Vereniging van Toezichthouders in het Onderwijs. Voor onze stichting geldt een vergoeding tussen de 4000 en 5500 euro. Onze leden krijgen een salaris aan de onderkant van die richtlijn. Het overige geld kunnen we uitgeven aan scholing als dat nodig is.”
De salarissen voor raden van toezicht kunnen wettelijk gezien vanaf 2015 worden verhoogd. Toezichthouders kunnen nu een vergoeding krijgen van maximaal 10 procent van de beloning van hun bestuurder. In 2014 ging het nog om 5 procent.